מיתוס הבריאה מתורגם מתוך ספרה של כריסטין גרובי
מני&רודולף שטיינר
מניאכיזם, אנתרופוסופיה ופגישתן בעתיד.
במהלך מאות שנים, הידע של מני נחבא מאחורי תמונה מעוותת שנוצרה על ידי מתנגדי המניאכיזם במערב ובמזרח. במהלך המאה העשרים, אור חדש נשפך על המניאכיזם על ידי גילויים של כתבים עתיקים.
<תרגום: נועה ברקת, באישור המחברת)
תקופה ראשונה
מאז ומעולם התקיימו שתי ממלכות זו בצד זו: ממלכת האור וממלכת החושך. שתיהן לא נבראו והיו נצחיות. ממלכת האור גבלה מדרום בממלכת החושך.
תקופה שניה – התערבבות
משבר התפתח כשכוחות החושך, הארכונטס, ראו זיק של אור ורצו לכבוש את ממלכת האור. ממלכת האור החליטה לפגוש את החשיכה. זה התרחש בשלושה שלבים עוקבים של בריאה:
בריאה ראשונה
האב הגדול, מלך האור, הביא את עצמו לאם החיים, ומשני אלו נבע האדם הראשון שעדיין לא התגשם. האדם הראשון הקיף עצמו בחמשת מרכיבי האור – אתר, אור, רוח, מים ואש – ונכנס לחשיכה. הארכונטס, ישויות החושך, קרעו לגזרים אותו ואת חמשת מרכיבי האור שהתערבבו כעת בחשיכה.
בריאה שניה
שלושה נציגים של האור השיגו את כוחות החשיכה בקרב, כתוצאה מכך הבריאה התחילה. מהחומר המעורב, כלומר מהארכונטס שבלעו את האור, נולדו עשרה רקיעים, שמונה אדמות וגופם האלוהי של מרכיבי הרוח, האש והמים.
בריאה שלישית
שוב נשלחו שלושה נציגים על ידי עולם האור, לערוך הכנות לתהליך גאולה שיוביל לבריאה של גן עדן חדש ועולם חדש. הארכונטס המשיכו להתערבב במטרה ליצור בני אדם שיהיו בשליטתם המוחלטת. הנציג הראשון נשלח על ידי אב האור מלווה על ידי 12 בתולות אור שלאורן יצרו הארכונטס את האדם הראשון על האדמה. ישוע הנעלה הגיע לאדם הזה ועורר אותו לידע עצמי, שאיפשר לו להפוך משתתף בתהליך הגאולה.
תקופה שלישית
לאחר תקופות עוקבות של חלוקה ולאחר המלחמה של הכל בכל, ואחרי שריפה גדולה, ישוע – שבמסורת הפרסית נקרא גם מיר יאזד – יופיע כשופט ובתהליך הטיהור יפריד את הצודקים מאלו שהמשיכו לעשות רע. האדמה החדשה וגן העדן החדש יעלו אז- במסורת הפרסית הם נקראים פרשגירד – והרוע ייכלא סופית במרכז האדמה.